مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 19:002024-01-08اقتصادي

دستاورد| تولید سامانه ایرانی تصفیه خطرناک ترین پساب پتروشیمی


متخصصان یک شرکت دانش بنیان با تولید سامانه خنثی سازی و تصفیه پساب های خطرناک صنعتی، گامی بلند در مسیر بی نیازی کشور به واردات این تجهیزات و صیانت از محیط زیست برداشتند.

- به گزارش  معاونت علمی گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از  ریاست جمهوری، علی پورخلیل، مدیر عامل شرکت دانش بیان ستارگان نوآور سپهر پارس با اشاره به تولید سیستم خنثی سازی کاستیک مستعمل عنوان کرد: این محصول یک سیستم برای  تصفیه و خنثی سازی کاستیک مستعمل است که در صنایع نفتی و پتروشیمی، کاربردی مهم و حیاتی دارد.

وی افزود: این شرکت دانش بنیان در زمینه ساخت سیستم های غشایی برای گاززدایی و گازدهی به آب با هدف تولید آب با کیفیت و تصفیه پساب برای صنایع مختلف کشور، فعالیت دارد و در جدیدترین تحقیقات خود، موفق شده است سامانه خنثی سازی پساب کاستیک را محقق کند.

پورخلیل با بیان این که کاستیک مستعمل یکی از پرخطرترین بخش های پساب های صنایع پالایشی و پتروشیمی با بالاترین درجه آلودگی است که رها شدن آن در محیط زیست، مخاطرات بسیار سنگین مانند آلودگی آب های زیر زمینی را به دنبال دارد و حتی برخی پالایشگاه ها به دلیل تولید این ماده و تاثیر آن بر طبیعت در سال گذشته تعطیل شده اند، خاطرنشان کرد:  ترکیبات کاستیک مستعمل بسیار متنوع است و متناسب با منشأ و ترکیب آنها در گرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد| تولید سامانه ایرانی تصفیه خطرناک ترین پساب پتروشیمی

دستاورد| تولید سامانه ایرانی تصفیه خطرناک ترین پساب پتروشیمی